Normiviikko?

Luettuani muun muassa Randolfin hippojen tyttöjen viikoista ja kuunneltuani tässä riittävän kauan valitusta siitä, että opiskelijat eivät tee muuta kuin ryyppäävät muiden rahoilla (=opintotuella) ajattelin avata tämän opiskelijan viikoa hiukan tarkemmin. Ongelmaksi muodostui se, että ei ole kahta samanlaista viikkoa, joten yritin tiivistää mahdollisimman lyhyeksi kaksi peräkkäistä, mutta toisistaan täysin eroavaa viikkoa.

VIIKKO 1

Maanantai: Maanantaina oli ykkösvapaa ja piti olla jo aamusta asioilla kaupungilla, joten nukkuminen jäi. Aamupalaksi terveellisesti edellisiltaista pizzaa, koska kaikki muu ruoka oli jäässä. Kävin samalla reissulla kaupassa ja kotona sitten laittelin eväitä seuraavaan työputkeen. Valmistelin seuraavan viikon järjestökokouksia ja muistuttelin FB:ssä ainejärjestöä samasta asiasta neljässä eri ryhmässä. Pyykkiä en uskaltanut pestä KSV:n takia (Kuopion suuri vesikriisi, putken korjauksen vuoksi oli varauduttava veden värjääntymiseen.) Ennen sotilaskotiin lähtöä kurkkasin vielä eläketietoni Kevasta Julian innoittamana ja totesin, että tällä vauhdilla en ehdi tienata eläkettä mutta onneksi eläkeiän noustessa todennäköisyys eläkkeelle pääsystäkin on pieni. Loppuillan olin sotilaskodissa keittämässä kahvia, koska aivot olivat niin jumissa, ettei minua voinut päästää kassalle.

Tiistai: Heräsin 5.27 ja ehdin muutaman minuutin ajatella, että saan nukkua vielä tunnin ennen kuin honasin, että kello soi nyt. Aamuvuoro sairaalalla eli 6.20 piti alkaa kiskomaan toppavaatteita päälle ja laahustamaan töihin. Töissä seiskasta kolmeen, lounaaksi olisi ollut eineslaatikkoa mutta se paljastui homehtuneeksi, joten söin kaapista löytyneitä riisikakkuja ja kaurapuuroa. Töiden jälkeen oli vielä yliopistolla tuutoroinnin kehittämisilta, jossa onneksi oli ruokaa tarjolla. Ehdin kyllä välissä käymään yliopiston kirjastossa palauttamassa pari kirjaa ja hakemassa kahviosta evästä. Kotona olin kahdeksan kieppeillä. Kävin suihkussa ja luin yhden Harlequin-romaanin.

Ei riittävästi askelia, mutta riittävästi että lonkkaa särki melkein koko viikon.

Keskiviikko: Iltavuoro ja olisin periaatteessa saanut nukkua, mutta kun arvasin, että posti tuo paketin ovelle heti aamusta, niin nousin seitsemän jälkeen. Katsoin aamun muumeja ja hommailin samalla sitä sun tätä. Laittelin lisää eväitä valmiiksi ja söin aikaisen lounaan ja vielä välipalan ennen töihin lähtöä. Muutaman minuutin ehdin lukea koulukirjaakin. Työmatkalla oli aivan jäätävä lumipyry ja puuskat repivät hupun muutamaan kertaan päästä. Töissä noin yhdestä puoli kymmeneen. Kotiin mäen päälle kiipeäminen oli maailman hitainta etanointia, lonkkaan koski vaikka olin jo ennen töihin lähtöä aloittanut Buranan napsimisen. Luin vielä sängyssä pitkään.

Torstai: Nyt nukuin vaille kymmeneen kun illalla meni kirjaa lukiessa melkein yhteen. Kokkasin suoraan lounaan ja söin sen. Katsoin pari jaksoa Scorpionia Netflixistä ja otin muutaman kuvan blogiin ennen töihin lähtöä. Sää oli muuttunut plussalle ja etenkin töistä tullessa sai paikoin luistella. Töistä tulin vaille kymmenen kotiin, söin ja menin nukkumaan.

Perjantai: Aamuvuoro eli kello soi 5.30 töihin. Lonkkaa alkoi särkeä työpäivän puolessa välissä. Menin bussilla keskustaan, hain paketin ja kävin kaupassa ja tulin bussilla kotiin. Onneksi olin tehnyt ruuan valmiiksi jääkaappiin, kossa olin aivan tööt. Tuijotin vaan leffoja loppuillan.

Lauantai: Pari tuntia koulukirjaa, karkkipostauksen kirjoittaminen, lounaan teko ja paljon telkkaria. Illasta kävin kampaajalla ja samalla reissulla ainejärjestön hallituksen vaihtoillassa muutaman tunnin. Tulin kuitenkin kotiin jo yhdeksän aikaan mutta jumituin suihkun jälkeen katsomaan höpsöjä YouTube-videoita.

Sunnuntai: Heräsin puoli kymmenen aikoihin ja viimeistelin päivän postausta samalla kun söin aamupalaa. Tein yhden koulutehtävän, johon kuului muiden töiden kommentointia ja pesin koneellisen pyykkiä. Kahdesta neljään olin kavereiden luona laskiaispullajaisissa ja kävin samalla reissulla keskustassa ruokakaupassa. Bussipysäkillä tuli juopunut vanha ukkeli nappiverkkareissa sönköttämään ja päädyin kertomaan tarinaa mielikuvituspuolisosta joka odottaa kotona, ei ole kiukkuinen mutta väsynyt. Inhottavaa kun pysäkiltä ei mene mihinkään muualle busseja kuin omaan suuntaan ja niitäkin viikonloppuna kahdesti tuntiin, joten vaikea edes salata minne on menossa. Loppuillasta luin materiaaleja ensi viikon kokouksiin ja katsoin nauhalta Neiti Marplen ja vielä Star Warsia sekä leffana, että kirjana.

VIIKKO 2

Maanantai: Taloyhtiön vesikatko ei onneksi ollut niin pitkä kuin luvattiin. Aamu meni siivoillessa ja laitellessa seuraavan päivän kokousjuttuja valmiiksi. Tuli taas turhan paljon multitaskailua kun yhtä aikaa kuuntelin videoluentoa, kirjoitin esseetä ja keskustelin ainejärjestön hallituksen kanssa somessa. Hetken päästä paistoin jauhelihaa, luin koulukirjaa ja kyykkäsin yhtä aikaa. Illan vaan haahuilin.

Tiistai: Kirjaston, kaupan ja Ärrän kautta yliopistolle missä kävin pesemässä ainejärjestön roskiksen, lounastreffeillä kaverin kanssa ja palaveeraamassa ennen ylioppilaskunna jaostokokousta. Kokouksen jälkeen menin bussilla keskustaan ja istuin kahvilassa tunnin lukemassa sote-johtamista ennen Martta-hallituksen kokousta. Bussit kulkivat vähän hankalasti joten hengailin vielä hetken kaverin luona ennen kotiin tuloa. Kotona olin kasin aikoihin.

Keskiviikko: Palkkapäivä! Maksoin laskut ja siirsin ison osan säästöön. Aamun kirjoittelin blogia, lounaan kokkauksen ja syönnin jälkeen kirjoittelin yhden pöytäkirjan ja toimintakertomuksen ja laittelin sähköposteja sinne sun tänne. Kirjoitin loppuun yhden esseen ja palautin sen vaikka en kyllä ollut lähellekään tyytyväinen. Sivuaineopintojen keskiarvo on kuitenkin sen verta hyvä, että yhden kurssin kärsii suorittaa vähän heikomminkin.

Torstai: Aamusta kävin asioilla kaupungilla ja järjestelin seuraavan viikon kyytiasioita. Pesin pari koneellista pyykkiä ja pakkasin sen mitä oli jo kuivana reissua varten.

Kotona ollessa ja junassa istuessa askelia ei tule oikeastaan ollenkaan.

Perjantai: Juna lähti aamulla puoli ysiltä kohti Turkua, lakon vuoksi menin junalle taksilla. Turussa olin perillä puoli kolmen aikoihin ja kokous alkoi satamassa viideltä. Kokouksen jälkeen siirryimme porukalla laivaan, joka lähti vähän vaille yhdeksän. Buffetissa olimme vartin yli jo syömässä ja siinä vierähtikin pari tuntia. Kävimme vielä pikaisesti taxfreessä perjantain puolella.

Lauantai: Istuimme suurimman osan yöstä hytissä höpöttämässä, ehdimme baariin vain yksille. Nukkumaan tuli mentyä viiden aikoihin ja aamupalalle noustiin puoli ysiltä. Olen kyllä maailman huonoin laivassa ja hotellissa nukkuja, heräilen virkeänä puolen tunnin välein. Aamupalan jälkeen lisää taxfreetä ja hengailua kun odotettiin pitkään nukkujia herääväksi kokoustamista varten. Käytiin syömässä ja istuttiin juomassa (laivalla saa aina kivoja alkottomia drinkkejä). Maihin päästiin illalla kahdeksalta ja meistä pari meni vielä hotelliin koska Turku sijaitsee tyhmästi väärällä laidalla Suomea ja kotiin ei enää päässyt sille päivälle. Hotellissa pyysimme vielä lämmittämään saunan, saunoimme ja menimme nukkumaan.

Sunnuntai: Hotelliaamupala, nam. Odottelin pari tuntia hotellilla omalle junalle lähtöä ja istuin loppupäivän junassa. Illalla keitin vispipuuroa mehusta kun hoksasin että ei ole leipää eikä oikein mitään muutakaan aamuksi.

Suosittuja tässä blogissa

Polar Ignite - hutiostos?