Mitä luin 2023?
Tai oikeammin ketä luin ja kuuntelin vuonna 2023? Koska alkuvuoden kirjat on käyty läpi ja loppuvuosi oli pitkälti samojen kirjailijoiden sarjoja, katsotaan ennemmin kenen kirjoista tykkäsin.
Lue lisää: Alkuvuoden parhaat kirjat
Loppuvuosi oli sen verran kuormittava, etten hirveän paljoa jaksanut raskaampaa luettavaa, lähinnä luin ja kuuntelin fantasiaa ja cosy crimea. Mutta tässä muutamia nostoja syksyltä.
Fantasiaa (pääosin hyvin kevyttä sellaista):
Ilona Andrews: Kate Daniels- sarja ja muutkin sarjat
Darynda Jones: Charley Davidson -sarja
Annabel Chase: A federal bureau of magic cosy mystery -sarja ja muut sarjat
Erin Johnston: The magical tea room mystery -sarja
Nancy Warren: Kaikki sarjat
Leighann Dobbs: Kaikki sarjat
Dekkarit:
Madeleine Gustafsson: Henny Hoff -sarja. Ihania suljetun paikan mysteerejä.
Kristina Ohlsson: Strindberg -sarja. Toinen osa, Jäänmurtaja tuli nyt loppukesästä.
Laura Andersson: Lili Loimola ratkaisee -sarja. Sotien jälkeinen Helsinki ja yksityisetsivä.
Tess Gerritsen: Rizzoli & Isles. Uusia äänikirjoja tullut vanhoista osista.
Leena Lehtolainen: Maria Kallio -sarja. Uusi kirja tuli nyt syksyllä
Pauliina Susi: Tuulia Raja -sarja. Lentoemäntä vaihtaa yksityisetsiväksi.
Lynn Messina: Beatrice Hyde-Clare ratkaisee -sarja. Historiasarja ja naisetsivä.
Jessica Fellowes: Mitford -sarja. Sarja loppui nyt syksyn aikana viimeiseen osaan. Historiassa liikutaan.
Eva Frantz: Anna Glad ratkaisee -sarja. Uusin osa Lasta et minulta vie oli ahdistava mutta hieno.
Muut romaanit:
Emily Henry: Rakkautta Rivien välissä
Patricia Harman: Hope Riverin kätilö -sarja. Historia-sarja kätilön työstä.
Maija Kajanto: Kahvila Koivu -sarja. Ihana.
Jenny Colgan: Kaikki sarjat ihania.
Beth O´Leary: Sarjaan kuulumattomia kirjoja. Hyviä, mutta kuunnellessa kertojien moniäänisyys joissain ärsyttää ja sotkee.
Joanna Bolouri: Ihania joulutarinoita.
Heidi Swain: Romanttisia tarinoita.
Jenny Bayliss: Romanttisia joulutarinoita.
Alexandria Bellefleur. Romantiikkaa hetero- ja lesboparit päähenkilöinä.
Tietokirjat:
Leah hazard: Kohtu
Juha Matias Lehtonen: Sairaan kaunis
Vuoden saldo oli taas päälle 500 kirjaa ja tuttuun tapaan tarkempi listaus, joskin tänä vuonna heikosti selostettu ja arvosteltu löytyy instagramista @katjankirjat.
Kommentit
Lähetä kommentti