Miksi lomalla on aina kiire?

Edellinen vapaajakso huhtikuussa oli kiireinen ja päätin jo silloin, että tälle vapaaviikolle en ota mitään ylimääräistä. Mulle loma on lomaa vasta silloin kun päivissä ei ole mitään aikataulutetua ja eihän tuo kalenterin tyhjäys onnistunut taaskaan.

Lue lisää: Kiireinen lomaviikko

Lähdin viikko sitten perjantaina suoraan töistä Vaasaan. Siellä tuli syötyä ja käveltyä paljon ja näköjään otin kuvia vain ruuasta.

Lauantain lounaan söimme nepalilaisravintola Sunsarissa, josta löytyi lauantainakin lounasbuffet. Buffet oli runsas ja hyvänmakuinen ja toimi hyvin kun toinen on kasvissyöjä ja toinen FODMAP-rajoitteinen.

Päivälliselle meillä oli aikainen pöytävaraus HEJMiin missä söimme ulkona. Alkupalaksi otin riskillä mustajuurta (FODMAP-hiilari). Annoksessa oli ihania hapatettuja omenanpaloja. Pääruuaksi yllä oleva siika perunalla ja parsalla. Tässä annoksessa parasta olivat perunat ja siikakin oli ihan hyvää.

HEJMiä oli kehuttu minulle etukäteen mutta oli pieni pettymys. Tykkäsin annoksissa rakenteiden vaihtelusta mutta maut eivät ihan yltäneet tasolle jota odotin. Moctail ja leipä olivat kyllä tosi hyviä.

Olin yöt Scandicissa ja aamupalat söin tietenkin hotellissa. Sunnuntain välipalaksi kävimme rannassa Sian jäätelökioskilla. Viimeksi olen Sian jätskiä syönyt Kokkolassa asuessani, vaikka löytyihän tuota näköjään lähicittaristakin täällä Vantaalla. Otin kaurapohjaista suolakaramellia. Oli jotenkin tosi hassua kun myyjä vielä varmisti, että ymmärsinhän tilaavani vegaanijäätelöä. Ilmeisesti kaikki eivät ole osanneet lukea tilatessaan ja palautetta on tullut. Tosi hyvä jäätelö, ei toki sula ihan samalla tavalla kuin maitoon/kermaan tehty mutta helteellä ihan hyvä niin.

Lounaalla testasimme Babistan, jonka annokset olivat aivan valtavia. Ei mitään chanssiä että olisi jaksanut kaiken. En ole hirveä kebab-fani mutta kanakebab oli ihan ok.

Tulin kotiin sunnuntai-iltana ja sen jälkeen en ole nukkunut yhtään yötä kunnolla. On ollut todella lämmintä mikä on päivisin kiva mutta yöllä ei. Sunnuntaina en saanut unta ennen kuin selvästi maanantain puolella ja heräsin kuitenkin jo kuudelta. Iltapäivälle oli vielä sovittuna tapaaminen pt:n kanssa saliohjelman tekoa varten lähisalille. Kumma kyllä missään vaiheessa päivää ei pahemmin väsyttänyt.

Tiistain vastaisen yön nukuin hiukan paremmin mutta aamulla piti paastota labroja varten. Labrassa labrapyyntöjä ei kuitenkaan löytynyt ja kroppa oli loppupäivän ihan sekaisin kun olin paastonnut kymmeneen asti. Iltapäivällä oli aika Peijakseen kliiniselle neurofysiologialle.

Sain sieltä yöpolygrafiaa varten laitteen ja laite ei ainakaan auttanut nukkumaan vaan seuraavana aamuna olin ylhäällä jo ennen viittä kun nukkumisesta ei tullut mitään. Laite piti palauttaa Peijakseen ennen yhdeksää eli sain taas istua kaksi tuntia bussissa kun matkaa on julkisilla tunti suuntaansa.

Koska olin jo ennen seitsemää aamulla menossa, ehdin heti ysiltä kirjastoon äänestämään. Ja apteekkiin ja kauppaan. Ja sitten odottamaan lääkärin soittoa toisesta asiasta.

Torstaina sain sentään vähän pidempään nukuttua mikä oli taattu sillä, että tavoitteena oli olla salilla aikaisessa. Kävin Tikkurilassa kirjastossa ja Vantaan Kokoomusnaisten kokouksessa.

Sain rintaani Kokoomusnaisten vihreän ansiomerkin.

Tänään sitten heräsinkin ennen viittä. Lihakset tuntuu menevän salista nopeammin jumiin tällä lämmöllä ja alaselässä ja takareisissä tuntuu jo aika hyvin. Oli kuumakin mutta olin myös ihan virkeä vaikka ei tullut nukuttua kuin viisi tuntia. Hämäävää tässä nukkumattomuudessa onkin juuri se, että olo tuntuu virkeältä eikä päiväunia tule nukuttua mutta sitten kuitenkin koko ajan on semmonen pieni väsy, joka yrittää tulla esille mm. ruokavalintoja tehdessä.

Kolmeksi viikoksi pitää vielä mennä töihin, toivottavasti töiden myötä saisi nukuttua.

Suosittuja tässä blogissa

Polar Ignite - hutiostos?